Vår

Idag har det verkligen känts som vår, det var till och med så att solen värmde, genom fönstret, men ändå. Det luktar liksom vår också på något sätt. Fåglarna har börjat flytta tillbaka. Idag tänkte jag till och med köpa tulpander, men de hade inga snittulpaner i den affären vi var i.. får nog åka till mitt gamla jobb och handla i helgen och samtidigt köpa tulipaner. De är så otorligt fina. Jag tror det är mina favoritblommor.

Desvärre pratar de om att det sa blåsa jättemycket i morgon och vi ska få ca 15 cm snö... Jag bara hoppas att de har fel. För även om jag gillar vinter och snö så har vi inte haft vinter på hela denna tiden då behöver det väl inte komma nu när det drar mot vårmånader.

Några svenska tulpaner från något annat år.

Kommentarer
Postat av: mam

Först och främst vilken underbar bild på er! Lät som ni har haft det bra i Otawa. Och visst börjar man ana vår, faktiskt även här, eller faktiskt i dag i alla fall skall jag tillägga. Trevlig helg och stoor kram från mam solveig

2012-02-24 @ 11:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0