Jimmy är hemma!

Äntligen är Jimmy hemma! :) Skönt!

Igår cyklade Jimmy och jag åkte på en hästtävling ca 5 minuter därifrån. Tävlingen var inte alls rolig, jag fattade ingenting, de hade andra regler och så.. Var i alla fall kul att titta på dem och vara nära dem även om jag inte klappade på dem!
För några dagar sedan köpte jag små dekorationspumpor och karvade ut mitten så jag kunde göra så ljuslyktor! Det blev superfint. Pumpakärnorna sköljde jag och torkade av sen saltade jag dem och rostade dem i stekpannan i ca 5-7 minuter. De var så goda så de försvann innan jag hann fota dem. Får helt enkelt handla fler dekorationspumpor så vi kan rosta fler kärnor!
Idag, söndag, har vi inte gjort någonting alls, Jimmy har tvättat sin cykel och jag har stickat så det kommer ut genom öronen! Kvällen avslutas med någon "äta-ur-frysen-måltid" Det behövs ibland.

Kommentarer
Postat av: mam

Förstår att du tyckte det var härligt med hästarna.

Antar att ni båda saknar era respektive hästkrafter! Och Jimmy får nog lite utlopp för sina känslor i mountinbikandet.Det lät inte fel med att rosta pumpakärnor, gott, dessutom mysigt med lyktor.

Stooor kram mam

2011-09-19 @ 08:47:07
Postat av: Mammii

Äta ur frysen brukar bli ganska bra! Om du stickar så det kommer ut genom öronen, är det mössor du gör då??? ;-) Kram kram kram Mammiii

2011-09-20 @ 07:16:39
Postat av: Anonym

Tack för urgulligt födelsedagskort. Det värmde! Som sagt, vi ses snart. Jag väntar med spänning. moster M

2011-09-20 @ 08:14:33
Postat av: Sara

Aha, är det så jag ska använda min påse med pumpakärnor som jag inte minns varför jag köpte! Gott låter det, ska testa det som skriva-hemtenta-godis imorgon tror jag :) Puss!

2011-09-20 @ 14:02:35
URL: http://sara-margareta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0