Det som är självklart hemma är inte alltid så självklart

Sitter och försöker bli klok på hur vi ska ta körkort och vilken sorts körkort vi kommer få. Det finns tre olika bilkörkort om jag har fattat det hela rätt. Är man helt nybörjare får man inte köra mellan 12 på natten och 5 på morgonen, man får heller inte köra på vägar som har hastighetsbegränsning över 80 km/h och man får inte dricka någon alkohol alls.. Får väl helt enkelt gå till en körskola och fråga hur det ska gå till! Sen efter hand får man köra lite snabbare och dricka lite mer..
Igår var vi på Leon´s, en möbelbutik som har saker i stil med Mio. Mycket bra affär. Ikväll ska vi till IKEA så vi slipper känna hemlängtan. Inget ont om IKEA men Leon´s har roligare möbler, men så klart dyrare..

Kommentarer
Postat av: Mammii

Alltid skall man då välja........... Välj ett körkort där man inte får dricka alkohol tycker jag ;-) kram

2010-09-16 @ 11:16:59
Postat av: Sara

Ikea är underbart när man är utomlands :) Jag och mamma satt och pratade här om dagen och kom på att du ju såklart borde söka jobb där! En svensk, duktig och framåt tjej som lärt en termin projektledning. Hur bra som helst tycker jag om jag varit bossen där :)

De måste väl ha nån form av kontakt med Sverige och vad är inte det bästa om en svensk kunde sköta den?

2010-09-16 @ 13:12:46
URL: http://sara-margareta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0