lathet

Helgen har gått i lathetens tecken. Förutom tränat och handlat mat för veckan har inte många knop blivit gjorda. Ganska skönt egentligen! Nu bakas det bröd och senare ska vi göra hemmalagad pizza. Förhoppningsvis blir det över så det blir ett par matlådor till veckan. Det är så mysigt att ha med sig mat till skolan/jobbet tycker jag.
Lördagskvällen spenderades på Montanas och vi åt riktigt goda babybackribs som vanligt där. Det renade hela dagen igår så det ena som kändes lockande var att gå hem och inte göra något alls faktiskt efter. Idag söndag har det varit mulet och grått och jättedimmigt. Jimmy har köpt ett Hockeyspel till PS3. Det verkar skojigt!
På tisdag ska vi ha knytkalas i skolan, det ska bli jättespännande. Jag ska ta en typisk svensk efterätt. Det var inte det lättaste. Jag har nu bestämt mig för negobollar/chokladbollar för den politiskt korrekta.. Det är elever från hela skolan (typ 20 st) som ska vara med på knytkalaset, även lärarna! Det blir mat från Taiwan, Japan, Indien, Grekland, Lichtenstein, Brasilien, Ryssland, Venezuela, Saudiarabien, China, Tyskland, Tjeckien. Tror det var alla länder. Det kommer bli mycket spännande.
I veckan som gick satte Jimmy igång med att ta Kanadensiskt körkort på allvar. Nu har han fått sitt svenska körkort översatt till engelska och klarat uppskrivningen. Om ca en månad är det uppkörning som gäller!
Vi saknar vår lilla (stora) katt, men hon har det superbra hos Jimmys mamma!

Kommentarer
Postat av: Mammii

Vilken ljuvlig bild på lilla Nixon! Puss!Negerbollar blir nog perfekt! Midsommartårta med jordgubbar är ju inte så lätt att fixa så här i slutet av oktober, det skulle ju i så fall vara äppelpaj med vaniljsås! KKKKrrraaaammmmaaaarrrr!!!!

2010-10-25 @ 08:16:36
Postat av: Mam

Oh...Nixon är så söt...... hon är hos Jimmys mormor nu! (Pixi gillade inte läget.)Det går mycket bättre hos mormor. Träffade Nixon i lördags, hon har det jätte bra, en som pysslar om henne hela dagarna och det bjuds på räkor lite då och då! Kram mam

2010-10-25 @ 08:34:14
Postat av: Mam

Glömde ju kommentera Jimmys teori till det Kanadensiska körkortet...GRATTIS! Kram mam

2010-10-25 @ 14:32:31
Postat av: Sara

Hejja Jimmy :D Och hejja dig som är så duktig och bakar en massa.

Självklart ska jag dansa och sjunga för dig min vän. Annat går inte, jag tänker alltid på dig när jag hör något av Håkan.

2010-10-25 @ 22:32:11
URL: http://sara-margareta.blogspot.com
Postat av: Sara

Heja Jimmy :D Och heja dig som är så duktig och bakar en massa.

Självklart ska jag sjunga och dansa för dig min vän. Annat vore omöjligt, jag tänker alltid på dig när jag hör något av Håkan.

2010-10-25 @ 22:33:57
URL: http://sara-margareta.blogspot.com
Postat av: Mammii

Jag har numer Nixon som bakgrundsbild på min dator på jobbet!!!Jag tänker alltid på Ellinor när jag hör ngt av Håkan! Vi är många Håkan-vänner :-)

2010-10-26 @ 08:26:07
Postat av: Sara

haha, nu kom ju båda mina kommentarer! Jag skrev och provade två gånger igår men ingen ville visas då så jag trodde att jag gjorde något fel.

2010-10-26 @ 09:36:39
URL: http://sara-margareta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0